Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2009

Ομηρική ουρανογραφία

Η μαγεία του νυχτερινού ουρανού δεν έπαψε ποτέ να καθηλώνει τους κατοίκους της γης. Για να εξηγήσουν την ύπαρξη αυτών των ουράνιων σωμάτων οι άνθρωποι δημιούργησαν κάθε λογής μύθους-θρύλους και παραδόσεις.
Παγκόσμιο Έτος Αστρονομίας το 2009 (μπορείτε να διαβάσετε σχετικά και να δείτε και βίντεο εδώ) και με την ευκαιρία ας γίνουμε μικροί αστρονόμοι (α΄ και β΄ γυμνασίου) για να εξερευνήσουμε τον αστρονομικό χάρτη του ουρανού των ομηρικών επών.
Στόχος μας είναι να δουλέψετε ομαδικά, να συνεργαστείτε και να εργαστείτε δημιουργικά μέσα στην ομάδα, να γίνετε μικροερευνητές και να αναζητήσετε την αλήθεια του ομηρικού κειμένου, να δείτε πως παρουσιάζεται το σύμπαν από τον Όμηρο μέχρι σήμερα και τη σχέση των ανθρώπων με τα ουράνια σώματα - αστέρες, αστερισμούς.

Η Καλλιστώ, συντρόφισσα της Άρτεμης αποπλανήθηκε από τον Δία. Έξαλλη από οργή η Άρτεμη τη μεταμόρφωσε σε αρκούδα. Ο Ζεύς την έσωσε από τους κυνηγούς και τοποθέτησε την εικόνα της στα ουράνια. Το ειδύλλιο υμνεί το έργο "Ζεύς και Καλλιστώ" του Jean-Honore Fragonard

Τα φύλλα εργασίας στηρίχθηκαν σχεδόν εξολοκλήρου στην καταπληκτική διαδικτυακή πολυμεσική εφαρμογή με τίτλο: Η περιγραφή έργου τέχνης και η λογοτεχνική έκφραση: το παράδειγμα της ασπίδας του Αχιλλέα, που δημιούργησαν οι εκπαιδευτικοί Ακριτίδου Μαρία και Αφεντουλίδου Βασιλική.

Ομηρική Ουρανογραφία

5 σχόλια:

Εαρινή Συμφωνία είπε...

Απίθανη ιδέα! Μα πώς το σκεφτήκατε; Μπράβο σας.

Ε. Στάμου είπε...

Κα Αγγελική,
Είναι μεγάλη μας τιμή που περνάτε από δω και μάλιστα μας αφήνετε μια φοβερή γεύση ευφορίας με τα τόσο ενθαρρυντικά σας λόγια.
Νομίζω, όμως, ότι τα συγχαρητήρια ανήκουν στις δύο κυρίες οι οποίες δημιούργησαν την πολυμεσική εφαρμογή για την ασπίδα του Αχιλλέα, στην οποία στηρίχθηκα εγώ για να δημιουργήσω τα φύλλα εργασίας για τους μαθητές μου.
Θα δούμε αύριο πως θα ανταποκριθούν οι μαθητές στο εργαστήριο, αν και κάτι τέτοια τους αρέσουν πολύ.
Μακάρι το αναλυτικό πρόγραμμα να μην ήταν τόσο ασφυκτικό και πιεστικό, αλλά ξέρετε δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για τέτοιου είδους δραστηριότητες.
Καληνύχτα

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Καλησπέρα.
Αν καταφέρνεις να φτιάχνεις και να δουλεύεις με τους μαθητές σου τόσα -και τόσο- ωραία πράγματα, Λίτσα, τότε ας ξεφύγουμε και λίγο ή και πολύ από το αναλυτικό πρόγραμμα. Δε χάθηκε ο κόσμος. Για φυλακή δεν το βλέπω..
Πραγματική όαση στη γενικότερη ξεραΐλα. Και η πολυμεσική εφαρμογή, αλλά και η αξιοποίησή της.
Καλό βράδυ

ΥΓ. Βρε, κανένα βίντεο ετοιμάζετε;Τι γίνεται;

Ε. Στάμου είπε...

Γεια σου Διονύση φοβερέ!
Το σενάριο πήγε πολύ καλά παρότι έχουμε πολλά προβλήματα στη σύνδεσή μας με το Ίντερνετ. Το συνηθισμένο βιολί σε όλα τα σχολεία.
Οι μαθητές ενθουσιάζονται αλλά δεν έχουν μάθει ακόμα να δουλεύουν ομαδικά. Ορισμένοι "απογειώθηκαν" στο αστροσύμπαν ευθύς εξαρχής κι άλλοι πάλι χάθηκαν στο πρώτο σταυροδρόμι. Θέλει προσπάθεια, επιμονή και υπομονή κι ας τραβάει αφτιά το αναλυτικό (τα ξέρεις πολύ καλά).
Βιντεάκι δεν ετοιμάζουμε αλλά κάτι κάνουμε με τις πενιχρές μας δυνάμεις. Σκεφτόμαστε να κάνουμε κι εμείς εκδήλωση, αργότερα όμως. Να σας προσκαλέσουμε ως ομιλητές; Κερνάμε και κοντοσούβλι στο Μέτσοβο!

Ανώνυμος είπε...

Mπράβο, Λίτσα. Καταπληκτική δουλειά. Και εγώ χρησιμοποίησα την πολυμεσική εφαρμογή και άρεσε πολύ στα παιδιά. Το πρόβλημα είναι πάντα ο χρόνος, τα πολυάριθμα τμήματα και το ένα εργαστήριο.

Καλή δύναμη.

Δήμητρα.