Τρίτη, 6 Οκτωβρίου 2009

Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός

Πάμε παιδιά στο μουσείο;
Ποιο μουσείο;
Μα φυσικά στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης,
αφού το μάθημά μας είναι για τον
Κυκλαδικό Πολιτισμό.



Δείτε πρώτα το βίντεο

Το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης εγκαινιάστηκε το 1986, αρχικά για να στεγάσει την ιδιωτική συλλογή του Νικολάου και της Ντόλλης Γουλανδρή και σταδιακά επεκτάθηκε για να φιλοξενήσει και άλλες σημαντικές συλλογές-δωρεές. Περιέχει μια σημαντική συλλογή από μαρμάρινα ειδώλια και άλλα σκεύη του Κυκλαδικού Πολιτισμού.

Οι Κυκλάδες οφείλουν το όνομά τους στη γεωγραφική τους θέση. Οι αρχαίοι 'Ελληνες τις φαντάζονταν σαν έναν κύκλο γύρω από το ιερό νησί της Δήλου όπου σύμφωνα με το μύθο η κυνηγημένη Λητώ έφερε στο φως τον Απόλλωνα και την Άρτεμη.

Διαβάζουμε στις σελίδες του μουσείου: Πριν από 5000 χρόνια περίπου, την Πρώιμη Eποχή του Χαλκού (3200-2000 π.Χ.), γεννήθηκε στις Kυκλάδες, στα μικρά αυτά νησιά του Aιγαίου, ένας καινούριος και ξεχωριστός πολιτισμός, ο Kυκλαδικός. Oι Kυκλαδίτες έγιναν γρήγορα πολύ καλοί ναυτικοί και με τα καράβια τους ταξίδευαν για να γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς, καθώς και για να ανταλλάξουν τα προϊόντα τους. Ήταν δηλαδή καλοί έμποροι, αλλά και γεωργοί, κτηνοτρόφοι, ψαράδες και κυνηγοί.

Kατοικούσαν σε μικρές πόλεις που στην αρχή ήταν χτισμένες στις παραλίες και αργότερα στις πλαγιές των λόφων, ίσως για να αισθάνονται πιο ασφαλείς. Tα σπίτια τους ήταν μικρά με τοίχους από πέτρες και λάσπη και στέγες από ξύλινα δοκάρια, καλάμια και πηλό.

Aπό τον Kυκλαδικό Πολιτισμό δεν σώθηκαν καθόλου γραπτά κείμενα. Για τον τρόπο που ζούσαν και την τέχνη τους μαθαίνουμε από τα αγγεία, τα ειδώλια, τα όπλα, τα εργαλεία και τα κοσμήματα που βρίσκουν οι αρχαιολόγοι στις ανασκαφές.

Μπορείτε παιδιά να επισκεφθείτε κι εσείς τις συλλογές του Κυκλαδικού Πολιτισμού μέσα από μια εικονική περιήγηση, ειδικά σχεδιασμένη για την ηλικία σας.
Μήπως κουραστήκατε; Άντε τώρα να παίξετε παζλ ή παιχνίδια μνήμης.

Καλή διασκέδαση!

27 σχόλια:

Δ. Αδαμίδου είπε...

Μπράβο, Λίτσα. Καλή δουλειά έκανες πάλι. Σήμερα σου ταχυδρόμησα το dvd. Φιλιά

Ανώνυμος είπε...

γεια σας κυρια ο Ζήσης ειμαι.τελικα βρηκα την αναρτηση σας για τον κυκλαδικο πολιτισμο.

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Δε θέλω να είμαι σχολιαστής. Μαθητής θέλω να είμαι. Και να παίζω. Να μπαίνω στο μουσείο και να παίζω.

Σπουδαία δουλειά, φιλενάδα!

xrysomyga είπε...

Δήμητρα, τι κάνεις; Σ` ευχαριστώ πολύ και για το dvd και για όλα. Υπάρχει πρόβλημα Δήμητρα γιατί τα χέρια μας είναι δεμένα. Απ` το σχολείο δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γιατί λείπουν στοιχειώδεις υποδομές. Προσπαθώ να φτιάξω φύλλα εργασίας χωρίς Ίντερνετ, με όλο το υλικό που χρειάζομαι μέσα στα ίδια τα φύλλα, αλλά είναι πολύ επίπονο και δεν ξέρω πόσο θα αντέξω έτσι. Νιώθω ήδη πολύ κουρασμένη. Θα σου στείλω πρόσκληση για συνεργασία, ό,τι μπορεί να κάνει η καθεμιά.
Φιλιά πολλά.

xrysomyga είπε...

Ζήση μου, μπράβο και πάλι μπράβο, είσαι φοβερός και από σήμερα είσαι και βοηθός μου. Ό,τι απορία έχεις να τη γράφεις εδώ. Το έλυσες το σταυρόλεξο;

xrysomyga είπε...

Διονύση μου δεν είναι καθόλου εύκολα τα πράγματα και τώρα θα αρχίσουμε να επιβεβαιωνόμαστε για τις επιφυλάξεις που είχαμε. Φοβάμαι ότι στο τέλος όλοι θα παίζουμε όχι στα μουσεία αλλά στην τάξη.
Φιλιά

xrysomyga είπε...

Διονύση, ξέχασα να σου γράψω πως ό,τι βοήθεια θέλεις για να ανεβάζεις τραγούδια στο blog, μετά χαράς, εδώ είμαστε.

Ανώνυμος είπε...

Γειά σας κυρία!η Αλεξάνδρα είμαι. Από το σταυρόλεξο δε βρήκα 3 λέξεις...

Ειρήνη Λιβανού είπε...

Λίτσα,
τι ωραία δουλειά! Έχει δίκιο ο Διονύσης.. μαθητές σου θέλουμε να γίνουμε. Πόσο πρέπει να αγαπάς αυτά τα παιδιά της Χρυσόμυγας!!! Καλό κουράγιο!
(Άργησα να επικοινωνήσω μαζί σας...ο ιός του διαδικτύου είναι υπεύθυνος). Εγκλιματίστηκες στα νέα σχολεία;;
Φιλιά

xrysomyga είπε...

Αλεξάνδρα! Τι χαρά βρε παιδιά. Πετάει η ομάδα σιγά-σιγά. Μπράβο και σε σένα Αλεξάνδρα μου. Οι τρεις λέξεις δεν είναι τίποτα. Θα τις σκεφτείς λίγο ακόμα μέχρι αύριο και θα τις βρούμε μαζί, αν στο μεταξύ δεν τις έχεις βρει ήδη.

Μην κουράζεσαι πολύ όμως, σε λίγο όλοι ύπνο.

xrysomyga είπε...

Ειρήνη, προσπαθούμε όσο μπορούμε, να δούμε στο τέλος τι θα καταφέρουμε. Ό,τι χρειαστείς για βοήθεια και μπορώ, εδώ είμαστε. Σ` ευχαριστώ για άλλη μια φορά που με υποστηρίζεις-στηρίζεις τόσο.

Ανώνυμος είπε...

κυρια ο Ζήσης ειμαι και παλι.αποθηκευσα το βιντεο ,αλλα δε βρηκα το σταυρολεξο...ευτυχως ομως που το εχω λυσει απο χθες.

Ανώνυμος είπε...

Γειά σας κυρία,είμαι η Αθηνά!Βρήκα όλες τις λέξεις εκτός...από ΜΙΑ!!!Είδα και το βίντεο ΑΛΛΑ δεν ξέρω πως να το αποθηκεύσω...Μπορείτε να μου το γράψετε πώς να το κάνω???

xrysomyga είπε...

Ζήση,μπράβο σου! Το αποθήκευσες φαντάζομαι στον φάκελο που είπαμε. Το σταυρόλεξο, έχεις δίκιο, δεν το έβαλα ακόμα, γιατί διαβάζω κι εγώ για αύριο. Μόλις τελειώσω το διάβασμα θα κάνω την ανάρτηση για να το δείτε.

xrysomyga είπε...

Γεια σου Αθηνά. Καλωσόρισες κι εσύ στην παρέα μας.
Έχουμε και λέμε Αθηνά. Κάτω από τη μαύρη εικόνα με τα ειδώλια υπάρχει η φράση "Δείτε πρώτα το βίντεο". Πάνω από τη λέξη βίντεο εμφανίζεται ένα χεράκι. Το πατάς και σου ανοίγει ένα παράθυρο που σε ρωτάει τι να κάνει με αυτό το αρχείο; Άνοιγμα ή αποθήκευση αρχείου; Εσύ πατάς το βελάκι μέσα στο κυκλάκι "αποθήκευση αρχείου και μετά ΟΚ.
Μετά είναι το πρόβλημα. Αν σε ρωτήσει που να το αποθηκεύσεις θα διαλέξεις το φάκελο που δημιουργήσαμε στην επιφάνεια εργασίας. Αλλιώς θα το αποθηκεύσει κάπου μόνος του και θα βρούμε μαζί που το έβαλε.
Αν χρειαστεις και κάτι άλλο γράψε πάλι.

Ανώνυμος είπε...

Γειά σας κυρία και πάλι!!!Είμαι η Αθηνά.Εμένα όταν πατάω το βελάκι μου βγαίνει ή η εικόνα με το ειδώλιο, ή το βίντεο...

Ανώνυμος είπε...

Σας χαιρετώ κι εγώ ο Δημήτρης Μήτσιος από το Α1.Κατέβασα και το βίντεο και είδα και το σταυρόλεξο.Περιττό να σας πω ότι η δουλειά σας ήταν εξαιρετική.

Ανώνυμος είπε...

δικιο εχεις μητσο!!![ζησης}

Ζήσης Ντόντης είπε...

κυρια δημιουργησα λογαριασμο!απο εδω και περα θα γραφω με αυτον!

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω και εγω μαζι σας!(αν και ειστε αγορια)(Αθηνα)

Ανώνυμος είπε...

μπα,μπα η Αθήνα συμφωνει με εμας τα αγορια...(Ζήσης)

Ε. Στάμου είπε...

Τι γίνεται εδώ βρε παιδιά! Τώρα είδα τα σχόλιά σας γιατί νόμιζα ότι θα γράφατε στην τελευταία ανάρτηση. Συγχαρητήρια σε όλους σας, εσείς έχετε γίνει καταπληκτικοί bloggers κι ακόμα δεν αρχίσαμε.
Μπράβο Ζήση, επάξια βοηθός μου.

Ανώνυμος είπε...

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΑ ΕΙΜΑΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΛΟΥΔΑΣ ΚΑΙ ΝΑΙ ΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΑΡΤΙΣΗ!!!!ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΨΕΙ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΑΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

xrysomyga είπε...

Γεια σου Άγγελε. Μπράβο σε όλους, τα καταφέρνετε θαυμάσια, παρόλο που είμαστε ακόμα στην αρχή. Μέχρι το τέλος θα έχετε ξεπεράσει και τη δασκάλα σας. Θα τα πούμε την Τετάρτη. Καλό βράδυ.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΛΟΥΔΑΣ είπε...

ΚΥΡΙΑ ΕΚΑΝΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Κοιτάξτε κυρία πόσοι πολλοί μαζευτίκαμε είμαστε πια μια μεγάλη παρέα. Τώρα και μια ερώτηση την Τετάρτη να φέρουμε το netbook;(Δμήτρης Μητσιος γιατί έχουμε και Θώμο από 11ο Γυμνάσιο Καρδαμιτσίων Α1)

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας Κυρία ο Απόστολος είμαι από το Α1 του 11ου.Θα ήθελα να σας πω αλλά και σε όλους όσους βλέπουν το blog αυτό ότι σήμερα στις 22:10 στην ΝΕΤ έχει μια εκπομπή που λέει για την σφαγή στην Αρτα που γράψατε και εσείς στο blog.