Κυριακή, 25 Ιανουαρίου 2009

Πως θα ήθελα να είναι το σχολείο μου


Τάξη: Β΄ Γυμνασίου
Γράφουμε ένα άρθρο για το ιστολόγιο του σχολείου μας


Θα ήθελα στο σχολείο μου να υπάρχουν ενδιαφέρουσες αίθουσες που να προσφέρουν πολλές δυνατότητες άντλησης πληροφοριών για να εκλείψει η μέθοδος "κιμωλία και ομιλία".
Σήμερα οι τάξεις είναι βαρετά "κουτιά", όπου μέσα τους είναι κλεισμένοι οι μαθητές σαν φυλακισμένοι, από τις 8:30 π.μ. έως τις 14:00 μ.μ.
Ντούτση Γεωργία

Θα ήθελα το σχολείο να είναι πιο ελεύθερο και δημιουργικό, να καλύπτει όλες τις ανάγκες των μαθητών. Να συνεργάζονται οι μαθητές μεταξύ τους και να υπάρχει και αρμονία στις σχέσεις καθηγητών και μαθητών. Επίσης, θα ήθελα να είναι πιο ισορροπημένο στον προγραμματισμό.
Τσαπραλής Θανάσης

Σήμερα το σχολείο είναι πολύ κουραστικό. Θα ήθελα να κάνουμε πιο λίγες ώρες μάθημα και να χρησιμοποιούμε και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Εάν γίνουν αυτά, το σχολείο θα είναι πιο ευχάριστο για τα παιδιά αλλά και για τους καθηγητές.
Μπούγια Αντιγόνη

Το σχολείο σήμερα έχει καταντήσει βαρετό. Οι μαθητές δεν έχουν όρεξη να κάνουν μάθημα και πηγαίνουν στο σχολείο σαν να κάνουν μια αγγαρεία.
Θα ήθελα τα μαθήματα να γίνονται με ηλεκτρονικούς υπολογιστές που να είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο. για να μπορούμε να ψάχνουμε τις πληροφορίες. Αυτό θα είναι διασκεδαστικό και ξεκούραστο.
Παππάς Γιάννης

Θα ήθελα το σχολείο να είναι διαφορετικό, πιο δημιουργικό και πιο ξεκούραστο. Το μάθημα θα ήθελα να γίνεται με τους υπολογιστές γιατί αυτό αρέσει στα παιδιά. Σήμερα το σχολείο είναι βαρετό.
Τσαρούχης Γιώργος

Θα ήθελα το σχολείο να είναι διαφορετικό. Τις ώρες που είμαστε σ` αυτό να μη βαριόμαστε αλλά να διασκεδάζουμε, να περνάμε καλά. Το να κάθεσαι σε μια καρέκλα και να ακούς όλη την ώρα τους καθηγητές, είναο βαρετό και για μας και για κείνους. Το σχολείο μας έχει καταντήσει σα μια φυλακή, γι` αυτό πρέπει να γίνει κάτι για να αλλάξει.
Λάμπρου Αγλαΐα

Το σχολείο θα ήθελα να είναι ως εξής: Να κάνουμε τα μαθήματα με υπολογιστές, να μη καθόμαστε τόσες ώρες στο σχολείο και να δουλεύουμε ομαδικά. Τα διαλείμματα να είναι πιο μεγάλα. Τώρα βαριόμαστε πολύ να ακούμε τους καθηγητές να μιλάνε και να μιλάνε.
Τσιώνης Δημήτρης

Το σχολείο είναι πολύ βαρετό. Θα το ήθελα πιο δημιουργικό και το μάθημα να γίνει πιο ενδιαφέρον. Να κάνουμε πιο λίγες ώρες μάθημα και τα διαλείμματα να είναι πιο μεγάλα.
Καρακίτσος Χρήστος

Το σχολείο το βαριέμαι πολύ γιατί κάθομαι πολλές ώρες στο θρανίο και κουράζομαι να ακούω τους καθηγητές όλο να μιλάνε. Στο εργαστήριο περνάω καλύτερα. Θα ήθελα περισσότερα διαλείμματα και χρόνο για παιχνίδι.
Λίγγας Γιάννης

2 σχόλια:

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Γεια σας, χρυσομυγάκια,

( Τώρα θα σας τα πω γεροντίστικα)

Λοιπόν, να συμφωνήσουμε πως το σχολείο είναι από βαρετό μέχρι φυλακή. Να συμφωνήσουμε, επίσης, πως με τη χρήση των υπολογιστών θα συνδεθούμε με τις πληροφορίες και τον κόσμο, γενικότερα, κάτι που του/μας/σας λείπει.

Εκείνο που θα έλεγα, είναι πως είναι στο χέρι μας να μη βαριόμαστε στην τάξη. Στο χέρι καθηγητών και μαθητών. Εμείς είμαστε, λέω, αρχικά υπεύθυνοι για την ποιότητα που κατακτάμε ή όχι στη σχολική τάξη. Έχουμε τόσους τρόπους να ζωντανεύουμε την ώρα, το ενδιαφέρον μας, τη διάθεσή μας.
Γιατί να καταδεχόμαστε να μιλάμε για κουραστική και βαρετή διαδικασία, όταν είναι δική μας αυτή η διαδικασία;
Απ' όσο βλέπω, μάλιστα, εσείς, χρυσομυγάκια, έχετε συμπαραστάτες καθηγητές, που μπορούν να σας βοηθήσουν να κάνετε θαύματα. Οπότε;
Βάλτε κι εσείς θέματα. Ρωτήστε, επιμείνετε, δημιουργήστε, συνεργαστείτε, προκαλέστε, δείτε τη σχολική διαδικασία κάθε μέρα σαν καινούργια.
Πριν αλλάξει το σχολείο, ή μάλλον, μέχρι να αλλάξει, ας αλλάξουμε πρώτα εμείς!

Μετά απείρου σεβασμού...

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας χρυσόμυγες,

Κατ' αρχάς θα ήθελα να σας συγχαρώ για το έργο που έχετε κάνει ως ώρας.Ωστόσο θέλοντας αν μην ξεφύγω θαρρώ πως το πρόβλημα της εκπαίδευσης και του σχολείου γενικά δεν κρίνεται από τον χώρο στον οποίο παρευρισκόμαστε αλλά από τους παρευρισκόμενους.Παρευρισκόμενους εννοώ αυτούς που καλούνται να μας διδάξουν.

Αν αυτοί δεν κατέχουν τρόπους έτσι ώστε να κάνουν το μάθημα ενδιαφέρον και ευχάριστο δεν πάμε πουθενά και λογικό είναι να βρίσκουμε το σχολείο βαρετό και ανιαρό.

Συνεπώς η ευθύνη για την κατάντια του δημόσιου σχολείου φέρεται κυρίως από αυτούς τους ανθρώπους.
Διότι αν το μάθημα ήταν πιο ενδιαφέρον,πιο διαδραστικό τότε το σχολείο δεν θα είχε αυτή την μορφή και θα το περιέργεια και το ενδιαφέρον όλων μας.

Σίγουρα όμως δεν λειτουργούν όλοι οι καθηγητές κατά αυτόν τον τρόπο.Υπάρχουν καθηγητές που κάνουν το μάθημα να φαίνεται σαν όνειρο και μέσω αυτού να ταξιδεύεις.

Με τιμή,
Ιωάννης Μπ.
{μαθητής Λυκείου Πάτρας}